Islamic Widget

Falsafah

;

Thursday, September 17, 2009

baju cikgu pizik





salam...


wah!!!!....gembira sungguh ana rase...akhirnya siap jugak design baju tuk ckgu2 pizik...tp tu smua hasil kerjasama semua ckgu2 pizik....terutama taufik lah yg bkerja keras modified design nie....mekasih taufik.....baju kita warna ungu jalur putih...agak cantik.....

insyaAllah pas raye leh tempah..... harap2 dengan adenya baju nie...makin rapat lah hbungn degn antra ckgu2 pizik semua tak kira sem berape....sebb design nie open kpd smua ckgu pizik bgsetiap sem.....tapi kita fokus ke sem 1.......
kita kenal x adik2 sem 1????diorng perlu bimbingan....jom kita pkat bantu mereka.....
anggap mereka cam adik kita.......
darah pizik yang mgalir dalam darah kita akan sentisa diperjuangkan..insyAAllah.

video

Wednesday, September 9, 2009

Al- Quran Kalamullah







salam......


Al-Quran adalah Kalamullah. Al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi Muhamad S.A.W.... Ilmu yang terkandung di dalam Al-Quran sangat luas dan saintifik sehingga tidak dapat ditandingi oleh mane2 mkhluk Allah...
Renungkanlah dan Pikirkanlah.....

Setiap hari kita membaca buku kan?..tak kira lah baca buku akademik mahupun buku2 hiburan termasuklah novel,komik,mangga dan sebagainya....adakah pembacaan sebegini penting??
Dimana pembacaan Al-Quran????....kita lupa nk baca ?..tak ade masa nk baca? x pandai nk baca? malu nk baca?.....kita sebagai hamba Allah kena sentiasa muhasabah diri....adakah kita pkir ilmu kita belajar sekarang lebih penting dari ilmu Al-Quran??...pasti jwpnnya tidak..
ilmu yang kita bljar sekarang hanya sedikit sahaja berbanding ilmu Al-Quran yang merupakan Kalamullah.....


Jadi apa tunggu lagi!!!!.....pasangkan niat dan Azam di bulan Ramadan yang Berkat ini, kita baca Al-quran sekali sehari dah mencukupi...satu ayat pun dah memadai untuk melatih kita mndekatkan diri dengan Al-Quran...ingat !!!!!...besar pahala kita dapat apabila kita baca Al-Quran...satu huruf di dalam Al-Quran kita sebut akan diberi ganjaran 10 pahala....bygkanlah klau satu ayat ada 10 kalimah dan setiap kalimah ada 5 huruf...pahala yng akan dapat ialah 500 pahala..tu baru satu ayat...klau sepuluh ayat???....wah!!!!...memang besar pahalanya...sama2 lah kita mendapatkannya....free je pahala kita dapat..ingat benda yng baik susah nk buat..benda jht senang sangat nk buat.....


coclusinya....sy menyeru diri ana dan shabt-sahbat yng disayangi Allah semua...marilah kita sama2 memperbykkan bacaan Al-Quran....jadikanlah amaln bacaab Al-Quran sebagai rutin harian kita...insyAAllah..







video

Sunday, September 6, 2009

Alhabib Islamic Greeting Card

Sajak Buat Temanku Tersayang


Teman, aku ingin.....

teman tersayang,

aku ingin kita seperti Abu Bakar al-Siddiq,

persahabatan dijalin kerana al-Khalid,

harta dikorban bukan sedikit,

cintakan kebenaran, sanggup bersakit.


serta tawakkal Ibrahim mulia,

ketika meninggalkan insan tercinta,

di bumi taandus tanpa bicara,

menyakini Allah sebagai Penjaga.


Aku impikan antara kita seorang Umar,

berdiri tatkala tunduknya manusia,

bersuara tatkala diamnya mereka,

menggerunkan musuh durjana.


serta senyuman Syed al-Qutb,

ketika berhadapan dengan tali maut,

akidah mantap tidak terrenggut,

roh dakwahnya tidak surut.


Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair,

menahan penahan Hajjaj dengan rela,

bersama si ibu tua,

lantas syahid, rohnya ke syurga.


marilah kita menyemai benih Hasan al-Banna,

fikirannya jernih, menggegar dunia,

merelakan tubuhnya dimamah peluru,

demi menegakkan kalam Allah dan Rasul.


aku cintakan pemuda Giffari,

menentang kezaliman walaupun diancam,

moga kan lahir lagi di abad ini,

jiwa jitu pemuda yang x pernah suram.


Aku ingin kita sepemaaf Yusuf,

tetap mencintai saudaranya,

walaupun dihumban ke perigi tua,

terpisah dari ayahanda bertahun lamanya.


Aku ingin pusara kita harum mewangi,

bagai harumnya pusara Masyitah,

semerbak kasturi,


Aku ingin persahabatn indah ini,

bisa menjadi syafaat,

di mahkamah Masyar nanti.



Terima kasih semua sahabat-sahabatku,

kaulah yang menjadi nadi kepadaku di dunia,

tanpa kau tidak kan ku dapat menjadi insan tawadduk,

moga persahabatan kita semua diredai Allah S.W.T.....


Thursday, September 3, 2009

formula org datang ke masjid di bulan Ramadan




salam.....

erm......dah masuk fasa kedua ya kita berpuasa....wah!!.......mknenya kita dah nak raye......hehe..

jgn seronok dulu......kita sepatutnya makin memperbykkan amalan di fasa 2 dan 3 ramadan...tapi nape ana tengok org kat masjid makin berkurang?....makin nk abis bulan pose makin sedikit org kat masjid....ana buat relationship... no of people come to mosque is inversely proportional to the no of day in ramadan....
no of people come to mosque = K /( no of day in ramadan)

k = constant..

so, to prove this law, we must consider the no of people who come to mosque..
as a conclusion, when the no of day in ramadan incearease, the no of people who come to mosque will be deacrease......

so, please!!!!!!!
jagn biarkan formula ini wujud bagi umat islam...
kita kena perbetulkan formula yang ada....
sepatutnya.....
no of people come to mosque is directly proportional to the no of day in Ramadan......
no of people come to mosque = k( no of day in Ramadan)
k = constant...
so, no of people come to mosque always increase with the no of day in ramadan...
formula nie kita nak!!!!!
tapi realitinya sekarang....formula nie x mgkin wujud selagi kita:
1. tak berasa takut denagn Allah...
2. x rase sedih bila ramadan akan berlalu..
3. menurut hawa nafsu...
begitu juga ana, sering leka dengn duniawi.....makin memasuki fasa2 akhir ramadan, makin menjadi-jadi malasnya.....sama2 lah kita membaiki diri....byk2 bertaubat....
jadi,ana myeru kpd diri ana sendiri dan kwn2 ana di luar sana.......
mari lah kita sama2 bertgkus lumus beribadat kpd Allah.....rebutlah berkat bulan Ramdan ini....
ramai2 pkat2 memenuhi masjid..insyaAllah...wassalam.