Islamic Widget

Falsafah

;

Wednesday, September 9, 2009

Al- Quran Kalamullah







salam......


Al-Quran adalah Kalamullah. Al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi Muhamad S.A.W.... Ilmu yang terkandung di dalam Al-Quran sangat luas dan saintifik sehingga tidak dapat ditandingi oleh mane2 mkhluk Allah...
Renungkanlah dan Pikirkanlah.....

Setiap hari kita membaca buku kan?..tak kira lah baca buku akademik mahupun buku2 hiburan termasuklah novel,komik,mangga dan sebagainya....adakah pembacaan sebegini penting??
Dimana pembacaan Al-Quran????....kita lupa nk baca ?..tak ade masa nk baca? x pandai nk baca? malu nk baca?.....kita sebagai hamba Allah kena sentiasa muhasabah diri....adakah kita pkir ilmu kita belajar sekarang lebih penting dari ilmu Al-Quran??...pasti jwpnnya tidak..
ilmu yang kita bljar sekarang hanya sedikit sahaja berbanding ilmu Al-Quran yang merupakan Kalamullah.....


Jadi apa tunggu lagi!!!!.....pasangkan niat dan Azam di bulan Ramadan yang Berkat ini, kita baca Al-quran sekali sehari dah mencukupi...satu ayat pun dah memadai untuk melatih kita mndekatkan diri dengan Al-Quran...ingat !!!!!...besar pahala kita dapat apabila kita baca Al-Quran...satu huruf di dalam Al-Quran kita sebut akan diberi ganjaran 10 pahala....bygkanlah klau satu ayat ada 10 kalimah dan setiap kalimah ada 5 huruf...pahala yng akan dapat ialah 500 pahala..tu baru satu ayat...klau sepuluh ayat???....wah!!!!...memang besar pahalanya...sama2 lah kita mendapatkannya....free je pahala kita dapat..ingat benda yng baik susah nk buat..benda jht senang sangat nk buat.....


coclusinya....sy menyeru diri ana dan shabt-sahbat yng disayangi Allah semua...marilah kita sama2 memperbykkan bacaan Al-Quran....jadikanlah amaln bacaab Al-Quran sebagai rutin harian kita...insyAAllah..







No comments: